You Are Here: Home - အတြီးစေခ်တိ - ရခုိင္နုိင္ငံေတာ္ က်ဆံုးၿခင္း

က်ေနာ္ရို႔ ရခုိင့္နိုင္ငံေတာ္ က်ဆံုးလားေစာ္ေရ ဒီဇင္ဘာ ေဒလ ၿဖစ္ၿပီးေက ရက္ေလ့(၃၁) နီးလာဗ်ာလ္ ၿဖစ္ပါေရ (၂၂၇ ႏွစ္ေျမာက္ ရခုိင္ႏုိင္ငံေတာ္ က်ဆုံးေရနိန္႔ကို မၾကာခင္ေရာက္ပါဖုိ႔ဗ်လ္) က်ေနာ္ရို႔ ရခုိင္သမိုင္းကို ၾကည့္လိုက္တယ္ခါ က်ေနာ္ရို႔ရခုိင္ၿပည္ေစာ္ အဖိုးအဖီးတိသြီးနင့္ ရင္းၿပီးေက တည္ခေစာ္ကိုၿမင္တြိရပါေရ ကံမေကာင္းအေၾကာင္းမလွလို႔ က်ေနာ္ရို႔ ရခုိင္ၿပည္ က်ဆံုးလားခရေကေလ့ က်ေနာ္ရို႔ ရင္ထဲမွာ ယင္းနိန္႔ရက္ (၁၇၈၄)မတုိင္ခင္က နိန္႔ရက္ေခ်တိကို စိတ္ကူးနင့္ ခံစားဖူးလီဖုိ႔လို႔ ေမ်ွာ္လင့္ပါေရ၊ တဆက္တည္းမာ က်ေနာ္ရို႔ ရခုိင္လူမ်ိဳးတိေရ စည္းလံုးညီညြတ္ဖုိ႔ တစ္သြီးတစ္သားတည္း ဟိဖို႔ တစ္နွစ္တိုးဗ်ာလ္ သတိပီးလုိက္ၿခင္းၿဖစ္ပါေရ လုိ႔ ယူဆမိပါေရ။ က်ေနာ္ရို႔မွာေရ စီးပြါးေရးေလ့ လူမ်ားထက္ညံ့နိန္ပါေရ ၿမန္မာနုိင္ငံမွာဆိုေက ဒုတိယအဆင္းရဲဆံုး ၿပည္နယ္ၿဖစ္နီပါေရ။
ပညာေရးဖက္ကၾကည့္လုိက္ေကေလ့ တကၠသိုလ္ဆိုေစာ္ တစ္ခုရာဟိပါေရ အရာၿပည္နယ္တိမွာအမ်ားၾကီးပါ၊
အေခ်တိေစာ္ ပညာမတက္ဂတ္ပါဗ်ာလ္ တစ္ရက္ထက္တစ္ရက္ ပညာနင့္ ဝီးလာပါေရ။
လူမွဳေရးေလ့ ယင္းပိုင္ပါဗ်ာလ္ က်ေနာ္ရို႔ ရခုိင္တိေစာ္ တစ္လူမ်ိဳးနင့္ေလ့ မကိုက္ၿဖစ္လာလတ္ပါေရ (က်ေနာ္က  ေဒစကားကို သံုးလုိက္ေစာ္က အားမရလို႔ပါ)။
နုိင္ငံေရးဖက္က ၾကည့္လုိက္ေကေလ့ ရခုိင္တပ္မေတာ္တိေစာ္ကိုယ့္ၿပည္မွာအေၿခစိုက္လုိ႔မဟိပါသိ ေဒနိန္႔ထိ၊
တၿခားလူမ်ိဳးတိမွာ အနားက နိုင္ငံတိ အားကိုးရပါေရ က်ေနာ္ရို႔မွာ အနားမာေလ့ အားကိုးဖို႔ နိုင္ငံဆိုေစာ္ေလ့မဟိပါ (ရခုိင္ၿပည္သားတိက ေထာက္ပံ့ပီးဖို႔ေလ့လုိပါဖုိ႔တပ္မေတာ္အတြက္)။
စည္းလံုးညီညြတ္မွဳအပိုင္းကို ၾကည့္လုိက္ေကေလ့ က်ေနာ္ရို႔ ရခုိင္အဖြဲ႔စည္းတိကို အားမလိုအားမရၿဖစ္နီဂတ္ ရပါေရ မဟုတ္လား၊ အမ်ိဳးသားစည္းလံုးညီညြတ္မွဳးကို ေဒနိန္႔ထိ မရနုိင္သိလို႔ က်ေနာ္ၿမင္ပါေရ။
အထက္က က်ေနာ္ေၿပာခေရပိုင္ပါ အမ်ိဳးစားစည္းလံုးညီညြတ္မွဳရဖို႔အတြက္ တစ္နွစ္တိုးဗ်ာလ္ သတိပီးလုိက္ေစာ္လုိ႔ က်ေနာ္က ခံစားရပါေရ။

ေအာက္မွာက်ေနာ္ ရခုိင့္နုိင္ငံေတာ္က်ဆံုးၿခင္း ေဆာင္းပါးကို link ထည့္ပီးလုိက္ပါေရ
အဓိက က်ေနာ္ယင္းခ်င့္ကိုေဖၚၿပခ်င္လုိ႔ပါ အားလံုးကိုေလ့ ေလးစားပါေရ အမွားပါေကေလ့ ခြင့္လြတ္ဂတ္ပါ။

                                              ရခုိင္နုိင္ငံေတာ္ က်ဆံုးၿခင္း                                   
                                                                                                                                                                         အမ်ိဳးသားစည္းလံုးညီညြတ္မွဳကိုေမွ်ာ္လင့္ယင္း
                                                                                                                ေမာင္သစၥာ(မဟာခ်ိဳင္)

Blogger Widgets