You Are Here: Home - သမိုင္း , ေဆာင္းပါး - မင္းရာဇာၾကီးလက္ထက္ရခိုင္သာသနာ ဇယႏၱေဗာဓိ (ပန္းေအာင္)




စကားပ်ိဳး
“ မင္းရာဇာၾကီးစာတမ္းမိတ္ဆက္ “ကို ဒြါရာ၀တီအမွတ္သံုးမွာ ေဖာ္ျပခပါေရ။ ယင္းမိတ္ဆက္ကိုစကား သိမ္းေရခါ ေနာက္ေနာင္ၾကံဳၾကိဳက္တယ္အခါ ယင္းစာတမ္းမွာပါေရ ရခိုင္ဗုဒၶသာသနာ နန္ ့မ်က္ေမွာက္ေခတ္ သာသနာကိုႏွိဳင္းယွဥ္ၾကည့္ႏိုင္ေအာင္မိတ္ဆက္ပီးပါဦးေမ၊ ဆိုျပီးေက ေျပာထားခလီပါေရ၊ဧစြာကိုဒြါရာ၀တီ အမွတ္သံုးကိုဖတ္မိေရစာဖတ္သူတိသတိထားမိကတ္သူအခ်ိဳ ့ဟိလိမ့္ေမလို ့ယံုၾကည္ပါေရ ။ေယနန္ ့ အဂုဧစာကိုရီးလိုက္ရေရဆိုပါဖိ။
. မင္းရာဇာၾကီးလက္ထက္ရခိုင္ဗုဒၶသာသနာ
မိတ္ဆက္ကိုရီးေရအခါ မင္းရာဇာၾကီးမတိုင္ခင္ရခိုင္ဗုဒၶသာသနာကို မင္းရာဇာၾကီးစာတမ္းပါတြိဟိခ်က္အခ်ိဳ ့ ကို ေဖာ္ျပခပါေရ ၊အဂုတစ္ခါ မင္းရာဇာၾကီးလက္ထက္ရခိုင္ဗုဒၶသာသနာကိုစာတမ္းမွာပါေရအတိုင္း ေဖာ္ျပ လားပါေမ။  မင္းရာဇာၾကီးပဲခူးသို ့ခ်ီေတာ္မူရာမွာအျပန္ ဂါမ၀ါသီပြဲေက်ာင္း ရဟန္းတိက အဦးအေျမွာက္ကို ခံလိုေၾကာင္း ၊တစ္ဦးနန္ ့တစ္ဦး ျငိဳျငင္ေၾကာင္း ၊လွဴလို ့ရေရပစၥည္းတိကို ေရာင္းခ်စုေဆာင္းေၾကာင္း ၊ရြာသား တိအပ္ေတပစၥည္းတိကိုလက္ခံေၾကာင္းကို ၾကားရေရအတြက္အမိန္ ့ထုတ္ျပန္ေရ။ ယင္းယွင့္မွာ ပါစြာတိက ေကာင္းေကာင္းစိတ္၀င္စားဖို ့ေကာင္းေရ ။ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္း ဂါမ၀ါသီတိေရ  လူတိနန္   ့ေရာေႏွာနီထိုင္ကတ္ေတအလဇၨီသွ်င္ေယာင္တိကို ကိုယ္ရံၾကီး မဟာေဇယ်သိန္ကသိမ္းယူျပီးေက လက္၀ဲနံ လက္ယာနံမွာ ျခင္သိရုပ္ထိုးပနာ သင္ကိုယ္ရံမွာ ျဖည့္ပါေရ ။အရည၀ါသီပုဂၢိဳလ္တိမွာ တိစီ၀ရိတ္ေဆာင္မူျမဲ ျငိမ္သက္စြာသီတင္သံုးစီလို ့အမိန္ ့ခ်ပါေရ။ ပဲခူးကယူလွာေရစာ ၊ဟိရင္းက်မ္းစာတိေရ  ဘုရားစကားေတာ္ ပါဠိတစ္လံုးမွာတစ္ေထာင္မ်ားေအာင္ ပြါးထားစာက်မ္းတိျဖစ္ေတ အတြက္ အေက်ာ္အေဇာလိုလို ့သွ်င္ လူတိျပဳလုပ္ေတက်မ္းစာတိေလးဟိေရ။ လက္ခုပ္ပြင့္နန္ ့ကတိုး ဆီအတူထားေကလက္ခုပ္ပြင့္ အနံ ့ေၾကာင္းကတိုးဆီပ်က္ေတပိုင္ ဘုရားစကားေတာ္ရင္းပိဋကတ္သံုးပံုေလးပ်က္စီးႏိုင္ေရ။
လုပ္တရားတိနန္ ့ျပဳလုပ္ေတက်မ္းစာတိကို ကိုရံၾကီးအမတ္ေဇယ်သိန္ကကုန္စင္ေအာင္သိမ္းျပီးေက ဓမၼသာမိဆရာေတာ္နန္ ့ ဖတ္နာၾကည့္ျဟဳျပီးေကစစ္ဆီးစီပါေရ ။ ဘီးေတာ္သူရိယာ ဓိပတိ မင္းသန္      ့သွ်င္းထားခေရမဏမသုတ္ က်မ္းအထြက္အတိုင္း သီဟိုဠ္မွသံုးၾကီမ္ကူယူေရ. ပဏာမသုက္နန္ ့ဟိရင္းပနာမ သုတ္မထူးျခားဘဲတစ္သံတည္ထြက္ေတ ပဏာမုတ္ထြက္နန္ ့ညီေရအကြဲလြဲသမွ်သံဂါယနာတင္က်မ္းမဟုတ္ ေနာက္လုပ္က်မ္းတိျဖစ္ေတ လို ့သတ္မွတ္ပါေရ။
(ဂါးေၾကာ ၊ေၾကာင္း ၈မွဃ ၀မ္းေၾကာင္း ဂ ထိမွ )
ဧစြာကိုၾကည့္ေက မင္းရာဇာၾကီးေခတ္ကရခိုင္သာသနာေရမ်က္ေမွာက္ေခတ္ေထရ၀ါဒထက္ေထရ၀ါဒ ျဖစ္ေတလို ့ဆိုရေမပင္။

ေဒသနာၾကား (အာပါတ္ေျဖ)စြာနန္ ့ပတ္သက္၍
ပိဋကတ္သံုးပံုမွာေလး ဘုရားသွ်င္၏ ပညတ္ေတာ္ကို က်ဴးလြန္မိေက အာပါတ္ေျဖ (ေဒသနာၾကား) လိုက္ေတအခါ အာပတ္မွလြတ္ေျမာက္ေတဆိုစြာကိုလက္မခံပါ။ အျပစ္က်ဴးလြန္ျပီးေက အာပတ္ေျဖလို ့အာပတ္စင္ၾကယ္လားေရဆိုစြာမွာ ဟိႏၵဴတိအယူနန္ ့တူေရလို ့ဆိုထားျပန္ပါေရ ။ဟိႏၵဴတိမွာ အျပစ္ က်ဴလြန္မိေက ဂဂၤါျမစ္မွာရီခ်ိဳေကအျပစ္ျပယ္ေပ်ာက္လားေရဆိုစြာနန္ ့တူပါေရလတ္ ။ဘုရားရို ့ဓမၼတာ စကားႏွစ္ခြန္းမဆိုတတ္ တစ္ခြန္းတည္းရာဆိုတတ္ေတ ။ေဒသနာၾကားလို ့အာပတ္မွထေျမာက္ေတ ၊စင္ၾကယ္ေရဆုိစြာ ပုထုဇဥ္တိျပဳလုပ္ေတစကားရာျဖစ္တယ္။မူရင္းစကားေတာ္နန္ ့ဆန္ ့က်င္ဘက္ ပါစြာတိကိုႏႈတ္၊ဘုရားေဟာေတာ္မူရင္းကိုသီးသန္ ့ထား(ဃ .ေၾကာ၊ေၾကာင္၁ မွ ေၾကာင္း၃ ထိ)ဆိုထားစြာကိုတြိရပါေရ ။
လက္ဟိပိဋကတ္လာအာပတ္ေျဖမႈ
မင္းရာဇာၾကီးစာတမ္းပါအဆိုအရအာပါတ္ေျဖစြာေရ ဘုရားေဟာမဟုတ္ ႏိုင္ဘုရား ေရတစ္ခြန္း တည္းရာ ေျပာေရႏွစ္ခြန္းမေျပာ၊အာပတ္ေျဖစြာဟိႏၵဴ တိမွာအျပစ္လုပ္ေက ဂဂၤါရီနန္ ့သန္ ့စင္ေက အျပစ္ေပ်ာက္ေတ အယူ အဆမ်ိဳးဆိုျပီးေက ျငင္းဆိုစြာျဖစ္ပါေရ ။ ျမန္မာႏိုင္ငံမာလက္ဟိ အတည္ျပဳလက္ခံထား ေရပိဋကတ္ ေရပဥၥမသံဂါယနာကနီးပနာ ဆဌသံဂါယနာသို ့ကူးေျပာင္းလာေရပိဋကတ္ျဖစ္ေတဆဌမူေရမူေကာင္းမူသန္ ့ျဖစ္တယ္ ျမတ္စြာဘုရားဧႏႈတ္ထြက္ေဒသနာ အျဖစ္လက္ခံထားစြာကိုတြိရပါေရ ။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။ 

http://ashinjayantabodi.blogspot.com/
Blogger Widgets